Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrey, William R.; Mann, Noelia; Boling, Alex
TitelUprooting (our) whiteness.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 954-977
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24140
SchlagwörterBewusstsein; Beziehung; Selbstreflexion; Sozialisation; Lernprozess; Reflexion (Phil); Macht; Rassismus; Ausbildung; Soziale Arbeit; Schwarzer; Student; Weißer; USA
AbstractSocial work education reinforces hegemonic Whiteness through pedagogies and practices that rely on an entitlement to and harvesting of Black, Indigenous, and People of Color's lived experiences for the purpose of its tacit audience: White students. Despite this exploitative and harmful reliance on objectified lived experiences, White students continue to lack critical understanding of their racial positionality and connections to racism. Uprooting Whiteness requires sitting with what it means for White people to be "a White problem." Drawing on the work of Yancy, we (group co-facilitators; our dean of diversity, equity, and inclusion; and three MSW student participants) describe the creation, organization, facilitation, and experiences of the first year of the Space for Uprooting Whiteness-a biweekly space where White social work students examine and uproot their relationship to White supremacy and domination. We argue for White social workers to take collective responsibility for racism in and beyond our institutions-requiring interrogation of our everyday practices and their (inter)dependence with and on systems of domination. This paper ends with three experiential narratives from student participants in the space and implications of critical intragroup dialogic pedagogy among White students in social work education and beyond.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: