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Autor/inSmith, Alexander A.
TitelThe minimum wage and teen educational attainment.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Mindestlohn und das Bildungsniveau von Jugendlichen.
QuelleIn: Labour economics, (2021) 73
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Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0927-5371
DOI10.1016/j.labeco.2021.102061
SchlagwörterLohn; Risiko; Schule; USA; Auswirkung; Abbruch; Mindestlohn; Bildungsabschluss; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schule; Bildungsabschluss; Sozioökonomischer Faktor; Lohn; Mindestlohn; Abbruch; Auswirkung; Regionaler Vergleich; Risiko; Steigerung; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; USA
Abstract"Teen employment effects are central to the minimum wage debate, but important indirect effects on education receive relatively little attention. I investigate the effect of changes in the minimum wage on high school dropout decisions. Consistently across two sources of variation and three individual-level datasets, I find that increases in the minimum wage substantially reduce the dropout likelihood of low-socioeconomic status (SES) teens but have no effect on other teens." (Author's abstract, IAB-Doku, © 2022 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/3
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