Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlzahrani, Saad; Roberts, Leah
TitelThe effect of visuospatial designing elements of zoomable user interfaces on second language vocabulary acquisition.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2021) 96, S. 1-14Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 11; Literaturangaben; Tabellen 7
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Fremdsprachenunterricht; Vokabellernen; Arabisch
AbstractThis study investigates coding features from cutting-edge multimedia technologies related to second language (L2) learning. The participants were fifty undergraduate students who were exposed to novel L2 words via three interfaces in the Computer-Assisted Vocabulary Acquisition software (CAVA): a verbal-based menu driven interface (L2-L1: MDI), a visual-based graphical user interface (L2-Picture: GUI), and a visuospatial-based zoomable user interface (L2-Context: ZUI). Immediate and delayed post-tests were conducted. The results for the immediate post-test revealed ZUI to be the most effective multimedia learning method. However, in the delayed post-test, ZUI's effect declined dramatically, while GUI proved the most effective interface. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: