Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConsoni, Carla; Pesce, Caterina; Cherubini, Doménico
TitelEarly drop-out from sports and strategic learning skills.
A cross-country study in Italian and Spanish students.
Gefälligkeitsübersetzung: Früher Dropout aus dem Sport und Lernstrategien. Eine Studie mit italienischen und spanischen Schülern.
QuelleIn: Sports, 9 (2021) 7, Art. 96, 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports9070096
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Affekt; Gewohnheit; Motiv (Psy); Motivationsforschung; Motivationspsychologie; Italien; Lernen; Motivation; Schüler; Spanien; Sportpsychologie; Lernmotivation; Motivationspsychologie; Leistungsmotivation; Sportpädagogik; Affekt; Gewohnheit; Schüler; Leistungsmotivation; Lernen; Lernmotivation; Motivation; Lernmethode; Sportaktivität; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Jugendlicher; Italien; Spanien
AbstractThe search for overarching factors involved in both sport and broader lifestyle and achievement domains may help to understand the early drop-out phenomenon. This study aimed to analyze the association between early sport drop-out and strategic learning skills, checking for the individual and joint role of nationality, school type, gender, age and sport habits. Six hundred and fourteen Italian and Spanish students aged 14-18 years completed two self-assessment questionnaires concerning physical activity, sports habits and learning strategies. Outcomes were analyzed with frequency analysis. Higher affective-motivational strategic learning skills were associated with lower drop-out rates in Italian but not Spanish students. In high schools with an enhanced sports curriculum, drop-out rates were negligible compared to other Italian and Spanish curricula. A lack of persistence in the same sport type was significantly associated with a higher drop-out rate in males but not in female students, who had overall higher drop-out rates. This study suggests that overarching personal skills, cultural characteristics and sports habits may independently and jointly contribute to sport drop-out. Specifically, affective-motivational learning skills may play a key role in sport persistence and in strategies tailored to drop-out prevention. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: