Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPac, Jessica
TitelEarly childhood education and care programs in the United States - does access improve child safety?
QuelleIn: Social service review, 95 (2021) 1, S. 66-109Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7961
SchlagwörterErziehung; Kindesmisshandlung; Eltern; Elternbildung; Erziehung; Familienpolitik; Kindesmisshandlung; Kleinkind; Programm; Qualität; Prävention; USA; Soziale Unterstützung; Kinderschutz; Kinderschutz; Familienpolitik; Eltern; Kleinkind; Programm; Elternbildung; Soziale Unterstützung; Prävention; Qualität; USA
AbstractThe aim of this article is to assess the role of early childhood education and care (ECEC) program access and generosity on child maltreatment as measured by Child Protective Services (CPS) reports. Using administrative data capturing CPS reports in the United States, I estimate the role of Child Care and Development Fund (CCDF) child-care subsidies, Head Start, Early Head Start, state prekindergarten, and universal prekindergarten programs on CPS reports using ordinary least squares and multilevel models. I exploit exogenous variation in state prekindergarten enrollment shocks to compare the CPS reports across children's age-based eligibility using difference-in-difference-in-difference and event-history frameworks. Results suggest that the largest welfare gains in program access may occur among the youngest children (under age 3), the group for whom program access is most constrained. However, findings from state-level models provide weak overall evidence of a lower-bound benefit.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social service review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: