Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHopwood, Nick
TitelFrom response and adaptation to learning, agency and contribution.
Making the theory of practice architectures dangerous.
QuelleIn: Journal of praxis in higher education, 3 (2021) 1, S. 78-94
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2003-3605
DOI10.47989/kpdc114
SchlagwörterLernen; Praxis; Transformation; Pandemie; Lernen; Pandemie; Transformation; Adaptation; Praxis
AbstractWhat is higher education praxis in a world beset by crises? Sjølie et al. (2020) explore this in relation to academics' learning during the, using the theory of practice architectures, to highlight key responses and adaptations to the Coronavirus pandemic. I offer a re-reading of their cases of changing practice, challenging a sense of being accepting of, resigned to, and unfolding 'under' given circumstances. Instead, I highlight agentic, transformative praxis, where people act individually and collectively towards alternative futures. Drawing on Stetsenko's transformative activist stance, I point to ways the theory of practice architectures might be put to work 'dangerously', as part of a struggle for a better world. Envisioning a reinvigoration of a politically charged theory of practice architectures, I argue the it offers particular value through the concept of learning as coming to practise differently, sharpened through a notion of contribution rather than participation. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of praxis in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: