Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRygg, Kristin; Rice, Paula; Lohre, Anna Linda
TitelFostering complex understandings of international business collaborations in the higher education classroom.
QuelleIn: Journal of praxis in higher education, 3 (2021) 2, S. 128-152
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2003-3605
DOI10.47989/kpdc104
SchlagwörterKritische Pädagogik; Fallstudie; Interkulturelle Kommunikation; Lernen; Konstruktivismus; Unternehmenskommunikation; Bottom-up
AbstractThis article gives an account of how an intercultural business project was used as a case study in class without providing learners with theoretical information about national or work cultures prior to the session. By removing the focus from the essentialist view that misunderstandings on intercultural collaborations must be due to cultural differences, we provided the learners with a space in which to consider other interpretations, making more explicit the various communities to which an individual belongs. The extent to which the classroom session delivered on its aim of fostering a more complex understanding of international business collaborations is assessed based on learners' reflection notes and classroom discussions. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of praxis in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: