Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYildirim, Hüseyin Hilmi; Zimmermann, Julia; Jonkmann, Kathrin
TitelThe importance of a sense of university belonging for the psychological and academic adaptation of international students in Germany.
QuelleIn: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 53 (2021) 1-2, S. 15-26Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0049-8637; 2190-6262
DOI10.1026/0049-8637/a000234
SchlagwörterWohlbefinden; Zufriedenheit; Ausländer; Partizipation; Schüler; Student; Studium; Hochschule; Wohlbefinden; Zufriedenheit; Intention; Abbruch; Studienanfänger; Schüler; Partizipation; Studium; Hochschule; Abbruch; Intention; Ausländer; Student; Studienanfänger
AbstractAlthough a sense of university belonging has been established as a crucial factor for students' academic success and subjective well-being, little is known about its importance regarding the adaptation of international students in Germany. Likewise, few studies have addressed the long-term reciprocal relations of a sense of university belonging and psychological and academic outcomes. To close this research gap, we analyzed data from N = 3,837 international students with a set of cross-lagged panel models. The results showed that a high sense of belonging is beneficial for international students' adaptation in Germany as it is related to better well-being, higher study satisfaction, and lower drop-out intention. Furthermore, these indicators of psychological and academic adaption predicted the development of a sense of university belonging across the study entrance period, which points to the dynamic relationship between both kinds of constructs. We discuss the theoretical implications and the implementation of interventions that promote a sense of university belonging to increase the psychological and academic adaptation of international students in Germany. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: