Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaven, Hanna; Pels, Fabian
TitelWhy feeling competent matters.
Associations between satisfaction of basic psychological needs of students and self-efficacy in secondary school physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Warum Kompetenzgefühl so wichtig ist. Zusammenhänge zwischen der Befriedigung der psychologischen Grundbedürfnisse von Schüler*innen und der Selbstwirksamkeit im Sportunterricht an Gymnasien.
QuelleIn: German journal of exercise and sport research, 51 (2021) 3, S. 371-377
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2509-3142; 2509-3150
DOI10.1007/s12662-021-00731-9
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Selbstbestimmung; Selbstbewusstsein; Selbstwahrnehmung; Selbstwertgefühl; Selbstwirksamkeit; Zufriedenheit; Schule; Gymnasium; Schüler; Unterrichtsgestaltung; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Wirkung; Jugendlicher; Deutschland
AbstractPhysical education is an important setting for the promotion of personal resources of children and adolescents. One of the main personal resources in education in general and physical education in particular is self-efficacy. The current study investigated the association between physical education-related self-efficacy and basic psychological need satisfaction according to Self-Determination Theory in adolescent students. A total of 708 students from grades nine to eleven were surveyed using questionnaires. The results of a linear regression analysis indicated that there is a relationship between the need for competence satisfaction and physical education-related self-efficacy (R2corr = 0.29, p ( 0.001, f2 = 0.40), while the need for autonomy and the need for relatedness were not related to self-efficacy. One possible interpretation is that the feeling of being competent in physical education enables the development of positive self-efficacy. As practical implications, the implementation of assessment systems in physical education is recommended, focusing on students´ individual performance to positively influence competence satisfaction and, subsequently, self-efficacy. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German journal of exercise and sport research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: