Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enToivonen, Hanna-Mari; Wright, Paul M.; Hassandra, Mary; Hagger, Martin S.; Hankonen, Nelli; Hirvensalo, Mirja Hannele; Talvio, Markus; Gould, Daniel; Kalaja, Sami; Tammelin, Tuija H.; Laine, Kaarlo; Lintunen, Taru
TitelTraining programme for novice physical activity instructors using Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) model.
A programme development and protocol.
Gefälligkeitsübersetzung: Trainingsprogramm für neue Sport-Instruktoren unter Anwendung des "Teaching Personal and Social Responsibility" (TPSR) Modells. Programmentwicklung und -Protokoll.
QuelleIn: International journal of sport and exercise psychology, 19 (2021) 2, S. 159-178
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1557-251X; 1612-197X
DOI10.1080/1612197X.2019.1661268
SchlagwörterDidaktik; Gruppentraining; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Trainingsprogramm; Ausbildung; Ausbildungsinhalt; Übungsleiter
AbstractPrevious research indicates that programmes employing Hellison´s Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) model in physical activity have had a positive impact on youth development by increasing participants´ positive values, autonomy, life skills, and prosocial behaviour. Despite encouraging results of the effects of TPSR-based programmes, there remains lack of research on the effective content of these programmes, and their implementation and evaluation. The current protocol article describes the development of a TPSR-based instructor training programme and a plan for an intervention study in which novice instructors learn to understand and apply the TPSR model in practice. The participants of the TPSR-based training intervention study are novice instructors who are matched and randomly allocated to a 20-hour TPSR-based training intervention and a six-hour control instructor training without the TPSR content. The proposed study examines whether the intervention is effective in teaching novice physical activity instructors to understand and apply the TPSR model, whether the instructors´ personal and social responsibility develops, and whether the training intervention is feasible. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sport and exercise psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: