Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGregersen-Hermans, Jeanine
TitelToward a Curriculum for the Future.
Synthesizing Education for Sustainable Development and Internationalization of the Curriculum.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 25 (2021) 4, S. 461-481Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
SchlagwörterCurriculum; Wirtschaftspädagogik; Bildungsentwicklung; Internationalisierung; Interkulturelle Kompetenz; Nachhaltigkeit; Globales Lernen; Interkulturelle Kompetenz; Curriculum; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Globales Lernen; Internationalisierung; Nachhaltigkeit; Nachhaltige Entwicklung; Wirtschaftspädagogik; Globales Denken; Kompetenzentwicklung; Rahmenvereinbarung; Vereinte Nationen
AbstractThe need to solve the common global challenges at a systemic level in a collaborative, equitable, and culturally sensitive way naturally connects Education for Sustainable Development (ESD) and Internationalization of the Curriculum (IoC). The purpose of this article is to explore how ESD and IoC can strengthen each other and provide a more holistic student learning experience. The literature on ESD and IoC has been reviewed to identify the intersections in pedagogical approaches to curriculum design, delivery, and assessment. The review demonstrates how the ESD and IoC educational initiatives can be synthesized into a curriculum for the future, in which criticality plays a vital role. To illustrate this opportunity, the example of a curriculum innovation project at the International Business School Maastricht is provided. In this project, the Program for International Student Assessment (PISA) model of Global Competence developed by the Organisation for Economic Co-Operation and Development (OECD) has been applied as the conceptual underpinning for the design of a 2-year learning pathway Intercultural Business. The project highlights that to achieve their aims, ESD and IoC need to function as a joint defining lens for curriculum design and delivery. A collaborative and critical approach offers an opportunity to (re-)imagine the curriculum from the perspective of the United Nations Sustainable Development Goals (UNSDGs) and reach beyond the institution by engaging in sustainable and inclusive social change in line with the civic mission of the institution. The implications for the continuing professional development of lecturers and the need for students' co-ownership of the curriculum are discussed. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: