Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanson, Cindy; Fletcher, Amber J.
TitelBeyond the trinity of gender, race, and class. Further exploring intersectionality in adult education.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 12 (2021) 2, S. 135-148Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:22499
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-224994
SchlagwörterSolidarität; Identität; Feminismus; Frauenforschung; Feministische Theorie; Geschlechterforschung; Erwachsenenbildung; Identität; Kanada; Solidarität; Ungerechtigkeit; Interessenvertretung; Feminismus; Soziale Gerechtigkeit; Frauenforschung; Geschlechterforschung; Ungerechtigkeit; Interessenvertretung; Soziale Gerechtigkeit; Erwachsenenbildung; Kanada
AbstractResearch exploring the gendered dimensions of adult learning has blossomed in the past two decades. Despite this trend, intersectional approaches in adult learning, research, and teaching remain limited primarily to the intersection of gender, race, and class. Meanwhile, intersectionality theories are more diverse, and include discussions of social structures, geographies, and histories that serve to build richer, nuanced descriptions of how privilege and oppression are experienced. Because the purpose of intersectionality is to understand how social identities and positions are constructed and to challenge the structures of power that oppress particular social groups, this approach is important for feminist and social justice educators. We, the Canadian authors of this manuscript, posit that adult education should move beyond intersectionality that focuses only on the trinity of gender + race + class to consider the other inequalities and the true complexities of representation and collective identities. By exploring literature in feminism, adult education, and intersectionality, we illustrate a gap at the core of adult education for social justice. We draw upon two examples of national research with and by the Canadian Research Institute for the Advancement of Women to illustrate how intersectionality is understood and works in practice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: