Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Bostwick, Valerie; Weinberg, Bruce |
---|---|
Titel | Nevertheless She Persisted? Gender Peer Effects in Doctoral STEM Programs. Gefälligkeitsübersetzung: Trotzdem hat sie durchgehalten? Geschlechtsspezifische Peer-Effekte in MINT-Promotionsprogrammen. |
Quelle | In: Journal of labor economics, 40 (2021) 2, 49 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0734-306X; 1537-5307 |
DOI | 10.1086/714921 |
Schlagwörter | Frau; Peer Group; Naturwissenschaftlich-technischer Beruf; Studium; Promotion; Studiendauer; Studienerfolg; Wissenschaftliche Weiterbildung; Abbruch; Auswirkung; Geschlechterverteilung; USA |
Abstract | "We study the effects of peer gender composition in STEM doctoral programs on persistence and degree completion. Leveraging unique new data and quasi-random variation in gender composition across cohorts within programs, we show that women entering cohorts with no female peers are 11.7pp less likely to graduate within 6 years than their male counterparts. A 1 sd increase in the percentage of female students differentially increases women's probability of on-time graduation by 4.4pp. These gender peer effects function primarily through changes in the probability of dropping out in the first year of a Ph.D. program." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2021/4 |