Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoghaddaszadeh, Asal; Belcastro, Angelo N.
TitelGuided active play promotes physical activity and improves fundamental motor skills for school-aged children.
Gefälligkeitsübersetzung: Angeleitetes aktives Spielen fördert die körperliche Aktivität und verbessert die grundlegenden motorischen Fertigkeiten von Schulkindern.
QuelleIn: Journal of sports science & medicine, 20 (2021) 1, S. 86-93
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1303-2968
DOI10.52082/jssm.2021.86
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungssteigerung; Motorik; Motorische Entwicklung; Motorische Leistungsfähigkeit; Bewegungsspiel; Kind; Motorik; Spiel; Fitness; Motorische Entwicklung; Sportmotorik; Sportpädagogik; Leistungssteigerung; Gesundheitsförderung; Kind; Spiel; Physische Leistungsfähigkeit; Gesundheitsförderung; Bewegungsaktivität; Bewegungsspiel; Fitness; Sportmotorik; Sportpädagogik
AbstractReports show that children's physical activity (PA) levels are related to FMS proficiency; however, whether PA levels directly improve FMS is uncertain. This study investigated the responses of PA levels and FMS proficiency to active play (AP) and guided active play (GAP) interventions. Three community programs (seven-weeks; 4d·wk-1) were randomly assigned to: i) active play (CON); ii) locomotor skills (LOC) guided active play (GAP); and iii) object control skills (OC) GAP groups. Children's (n = 52; 6.5 (0.9) yr) interventions included continuous and/or intermittent cooperative games focused on either locomotor skills (i.e. blob tag, red-light-green-light) or object control skills i.e., hot potato, racket balloons, 4-way soccer). PA levels (accelerometers) were assessed on 2 of 4 sessions per week throughout the program. The Test of Gross Motor Development-2 (TGMD-2) was used to assess FMS scores. The changes for CON and LOC interventions for locomotor standard scores were -0.83 (2.61) vs. 2.6 (2.64) (alpha = 0.022), for locomotor percentiles -9.08 (36.7) vs. 20.1 (30.4) (alpha = 0.033) and for gross motor quotient percentiles -4.3 (30.3) vs. 24.1 (29.6) (alpha = 0.022). Children's PA levels averaged 158.6 (6.6) kcal·55min-1 for CON vs. 174.5 (28.3) kcal.55min-1 for LOC (alpha = 0.089) and 170.0 (20.1) kcal·55min-1 for OC (alpha = 0.144). Moderate-Vigorous PA was 18.4 (8.0) %, 47.9 (7.8) % (alpha = 0.000) and 51.9 (6.0) % (alpha = 0.000) for CON, LOC and OC, while time at sedentary/very light PA was 36.4 (9.8) %, 15.1 (4.9) % (alpha = 0.000) and 14.9 (15.9) %Sed/VL (alpha = 0.001) during the 7-week program. The OC intervention showed more upper body movement experiences compared to the LOC program (p = 0.020). A guided active play program using LOC cooperative games showed increases in energy expenditure and %MVPA and improved FMS proficiency, but active play did not. For school-aged children (5-7 yr) guided active play using cooperative games may be an effective strategy to improve FMS and promote health and fitness benefits. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports science & medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: