Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurston, Wyndham Hedley
TitelPrinciples of history teaching.
QuelleLondon: Routledge (2021), 182 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge revivals
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-032-14539-0; 978-1-000-48364-2; 978-1-000-48366-6; 978-1-003-23984-0; 978-1-032-14539-6
SchlagwörterCurriculum; Geschichtsbewusstsein; Geschichtsunterricht; Unterricht; Lehren; Ereignis; Lehren; Curriculum; Unterricht; Geschichte (Histor); Geschichtsbewusstsein; Geschichtsunterricht; Ereignis
AbstractFirst published in 1963, Principles of History Teaching examines the nature of the teaching problem; historical events and the problem of teaching them; explanation in history and the arrangement of events for teaching; and problems of the syllabus. The book studies the relationship between practical problems of teaching history in school and theories about the nature of history as a subject.The reader will come to question that which before seemed obvious. This textbook on the theory of history teaching is for graduate students in training, for non-graduate teachers in training colleges who may like to study the problems they will face in greater detail, and for practising teachers to reconsider their outlook. They will all meet an adequate mental challenge.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: