Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenUlferts, Hannah (Hrsg.)
InstitutionOECD
TitelTeaching as a knowledge profession.
Studying pedagogical knowledge across education systems.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), 162 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational Research and Innovation
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-56083-3; 978-92-64-81428-8; 978-92-64-98195-9
DOI10.1787/e823ef6e-en
SchlagwörterPädagogik; Führung; Führung; Lehrer; Pädagogik; Professionalisierung; Bildungssystem; Unterricht; Bildungssystem; Internationaler Vergleich; Digitalisierung; Fachwissen; Heterogenität; Lehrberuf; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Fachwissen; Klassenführung; Unterricht; Digitalisierung; Berufliche Kompetenz; Professionalisierung; Internationaler Vergleich; Heterogenität; OECD-Staaten
AbstractWhat knowledge do teachers need for 21st century teaching? Today, teachers have an important role in guiding and shaping students' use of digital tools and optimising the educational benefits of their digital experiences. They are also agents of inclusive, equitable education and ambassadors of embracing diversity as an enriching element of our societies. To fulfil these roles teachers need to be experts of teaching and learning, and base their practice on a specialised and updated body of knowledge. However, there is a great need for a better understanding of the knowledge and skills that teaching in the 21st century requires. This is the ambition for the next cycle of the OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) and its new Teacher Knowledge Survey (TKS) assessment module. Studying teaching as a knowledge profession across education systems is as challenging as it is important. This publication aims to contribute to this challenging endeavour by summarising the state-of-art on teacher knowledge and its measurement across systems. It discusses cutting-edge methodologies and designs and outlines implications for research as well as policies and practices for strengthening knowledge-based and evidence-informed practices in schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: