Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelEducation at a glance 2021.
OECD indicators.
Quelle(2021), 471 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1999-1487
ISBN978-92-64-81892-7; 978-92-64-87938-6; 978-92-64-89095-4
DOI10.1787/b35a14e5-en
SchlagwörterBildung; Vergleich; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungsniveau; Jugend; Zeitschrift; Arbeitsmarkt; Berufsausbildung; Besoldung; Bildung; Bildungspolitik; Bildungsstatistik; Finanzierung; Jugend; Lehrer; Lernen; Bildungssystem; Zeitschrift; Bildungssystem; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Berufsanfänger; Arbeitszeit; Bildungsinvestition; Bildungsniveau; Hochschulbildung; Schulorganisation; Vergleich; Bildungsstatistik; Besoldung; Bildungsrendite; Bildungsbeteiligung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schulsystem; Schulorganisation; Klassengröße; Sekundarbereich; Lehrer; Lernen; Soziale Auswirkung; Bildungsinvestition; Finanzierung; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Arbeitszeit; Hochschulbildung; Studiengebühren; Internationaler Vergleich; Öffentliche Trägerschaft; Private Trägerschaft; Berufsanfänger; Junger Erwachsener; OECD-Staaten
Abstract[The book] is the authoritative source for information on the state of education around the world. It provides data on the structure, finances and performance of education systems across OECD countries and a number of partner economies. More than 100 charts and tables in this publication - as well as links to much more available on the educational database - provide key information on the output of educational institutions; the impact of learning across countries; access, participation and progression in education; the financial resources invested in education; and teachers, the learning environment and the organisation of schools. The 2021 edition includes a focus on equity, investigating how progress through education and the associated learning and labour market outcomes are impacted by dimensions such as gender, socio-economic status, country of birth and regional location. A specific chapter is dedicated to Target 4.5 of the Sustainable Development Goal 4 on equity in education, providing an assessment of where OECD and partner countries stand in providing equal access to quality education at all levels. Two new indicators on the mechanisms and formulas used to allocate public funding to schools and on teacher attrition rate complement this year's edition. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: