Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJäger, Manuela; Falk, Susanne; Lenz, Thorsten
InstitutionBayerisches Staatsinstitut für Hochschulforschung und Hochschulplanung
TitelInnovative Business Models for Higher Education: An Exploratory Analysis on Education Technology Start-Ups in Selected Countries.
Gefälligkeitsübersetzung: Innovative Geschäftsmodelle im Hochschulsektor: Eine explorative Analyse für Edtech Startups in ausgewählten Ländern.
QuelleMünchen (2021), 17 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIHF Working Paper. 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-75996-7
SchlagwörterDigitalisierung; Geschäftsmodell; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Best-Practice-Modell; China; Großbritannien; Indien; Israel; Kanada
AbstractThere have not been any (breakthrough) innovations in education in the past 100 years. We mostly teach and learn the same way as our ancestors have done and there haven't yet been any innovations that allow for faster or better learning or teaching. As a result there is a growing need for enhanced education technology (edtech) in the field of education. As innovation often comes from startups, this article examines which innovative business models are developed outside higher education institutions (in the edtech field), especially by entrepreneurs. Previous research has discussed the need for edtech innovation in educational institutions and has given concrete examples of how to improve present higher education models, technologies and procedures. Yet, only a few studies have analysed and compared edtech firms between different countries. The goal of this study is to analyse the core elements of innovative business models in the field of edtech start-ups in higher education and to identify the most original practices in teaching and learning. Our analysis of innovative business models in the edtech sector may inform higher education institutions about how to address their future challenges, for instance, by cooperating with edtech companies.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: