Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Nora; Reber, Sarah J.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelWere Federal COVID Relief Funds for Schools Enough?
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021), 36 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29470
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29470
SchlagwörterSchulpolitik; Subventionierung; Arbeitspapier; Wirkungsanalyse; USA
AbstractCongress responded to the COVID pandemic's disruptions to instruction with unprecedented federal aid for school districts. While this relief has been widely characterized as a major windfall for K-12 education, per-pupil amounts vary considerably across districts, as will the costs districts face for COVID mitigation and recovery. In this paper, we conduct simulations to understand the potential distribution of net effects of the pandemic and federal aid on the finances of local school districts in the next several years. In our baseline scenario, we assume one-time adjustment costs of $500 per pupil plus additional costs of $1,000 per student in poverty and $500 per student not in poverty per year for four years. Federal aid was distributed proportional to the longstanding Title I program, which sends more money per pupil to higher poverty districts. Low-poverty districts are therefore projected to face some budgetary shortfalls, while many higher poverty districts are projected to have excess funds, which they could direct towards long-standing challenges. While our findings depend on key assumptions about the COVID-related costs, we find significant district-level variation in simulated net fiscal impacts, in part but not completely due to poverty rates, across all the scenarios we consider.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: