Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSteinlen, Anja K.
TitelEnglish in elementary schools.
Research and implications on minority and majority language children's reading and writing skills in regular and bilingual programs.
QuelleTübingen: Narr Francke Attempto (2021), 208 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMultilingualism and language teaching. 7
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 173-208
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8233-8451-1; 978-3-8233-8451-9; 9783823302520; 9783823384519
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleich; Testauswertung; Testverfahren; Soziale Herkunft; Berlin; Curriculum; Deutschland; Englisch; Englischunterricht; Grundschule; Kiel; Mehrsprachigkeit; Muttersprache; Tübingen; Unterricht; Soziale Herkunft; Testauswertung; Minderheitensprache; Vergleich; Schuljahr 04; Schulform; Grundschule; Primarbereich; Curriculum; Unterricht; Minderheitensprache; Sprachprogramm; Bilingualer Unterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Englischunterricht; Bilinguale Erziehung; Muttersprache; Berlin; Deutschland; Kiel; Tübingen
AbstractAn increasing number of multilingual students, often with a migration background, are attending elementary schools in Germany these days. Also on the rise is the number of schools offering a bilingual program, where content subjects such as science and mathematics are taught in a foreign language. This book explores minority and majority language students' German and English reading and writing skills in elementary schools which offer either regular English-as-subject lessons or bilingual programs with varying degrees of English intensity. The focus is on effects of foreign language input intensity with respect to students' language background, gender, cognitive abilities, and socio-economic background. This book also provides recommendations for English reading and writing activities in the elementary school classroom. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: