Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDownes, Paul
TitelReconstructing agency in developmental and educational psychology.
Inclusive systems as concentric space. First issued in paperback.
QuelleLondon; New York: Routledge (2021), xiii, 252 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in educational psychology
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-03-208975-1; 9781315101088
SchlagwörterSozialraum; Entwicklungspsychologie; Gestaltpsychologie; Lernpsychologie; Psychosoziale Fähigkeit; Selbstreflexion; Soziale Interaktion; Entwicklungspsychologie; Gestaltpsychologie; Schule; Systemtheorie; Lernpsychologie; Prävention; Sozialraum; Abbruch; Selbstreflexion; Lebenslanges Lernen; Psychosoziale Fähigkeit; Akteur; Schule; Schulkultur; Lernprozess; Lernumgebung; Erfahrungslernen; Inklusion; Systemtheorie; Soziokulturelle Bedingung; Lebenslanges Lernen; Abbruch; Prävention; Akteur; Bronfenbrenner, Urie; Freud, Sigmund; Wygotskij, Lew Semjonowitsch
AbstractThis book reconstructs the foundations of developmental and educational psychology and fills an important gap in the field by arguing for a specific spatial turn so that human growth, experience and development focus not only on time but space. This regards space not simply as place. Highlighting concrete cross-cultural relational spaces of concentric and diametric spatial systems, the book argues that transition between these systems offers a new paradigm for understanding agency and inclusion in developmental and educational psychology, and for relating experiential dimensions to causal explanations. The chapters examine key themes for developing concentric spatial systemic responses in education, including school climate, bullying, violence, early school leaving prevention and students' voices. Moreover, the book proposes an innovative framework of agency as movement between concentric and diametric spatial relations for a reconstruction of resilience. This model addresses the vital neglected issue of resistance to sheer cultural conditioning and goes beyond the foundational ideas of Bronfenbrenner's ecological systems theory, as well as Vygotsky, Skinner, Freud, Massey, Bruner, Gestalt and postmodern psychology to reinterpret them in dynamic spatial systemic terms. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: