Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelThe assessment frameworks for cycle 2 of the programme for the international assessment of adult competencies.
QuelleParis: OECD (2021), 203 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-64927-9; 978-92-64-94606-4
DOI10.1787/4bc2342d-en
SchlagwörterKompetenzerwerb; Metakognition; Problemlösen; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Alphabetisierung; Problemlösen; Sprachkompetenz; Leistungsbeurteilung; Leistungsmessung; Metakognition; Lesekompetenz; Leistungsbeurteilung; Bildungsprogramm; Rahmenlehrplan; Sprachkompetenz; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Leistungsmessung; Erwachsener; PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies); OECD-Staaten
AbstractThe OECD's Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) represents a comprehensive international comparative assessment of the information processing skills of adults vital for the full participation in social and economic life in the 21st century. PIAAC is now in its second cycle and continues a series of international assessments of adult skills that began in the mid-1990s with the International Adult Literacy Survey (IALS). The Assessment Frameworks for Cycle 2 of PIAAC provide an essential background for understanding the skills assessed by the PIAAC assessment and for interpreting the results of the study. The Assessment Frameworks define and describe the skills assessed in the study - literacy, numeracy and problem solving - and outline the key features of the assessment of these skills. In addition, the relationship between Cycle 2 of PIAAC and previous assessments of these skills among the adult population is explained and an overview is provided of the changes that have occurred in the conceptualisation of these skills in the different international assessments of adult skills implemented over the last two decades. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: