Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKress, Gunther R. (Hrsg.); Selander, Staffan (Hrsg.); Säljö, Roger (Hrsg.); Wulf, Christoph (Hrsg.)
TitelLearning as social practice.
Beyond education as an individual enterprise.
QuelleAbingdon, Oxon; New York, NY: Routledge (2021), xxiii, 173 S.Verfügbarkeit 
ReiheFoundations and futures of education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-68824-0; 978-0-367-68825-7; 9781003139188
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungssoziologie; Soziale Bedingung; Problemlösen; Lernen; Soziales Lernen; Problemlösen; Lerntheorie; Bildungsforschung; Digitalisierung; Kognitives Lernen; Kognitives Lernen; Lernbedingungen; Lernen; Lerntheorie; Lernumgebung; Soziales Lernen; Digitalisierung
AbstractThis book studies learning as a social enterprise, contextually situated, organized and assessed. It gives a broad theoretic grounding for an understanding of learning which goes beyond a common reductionist approach. The book discusses four related approaches to learning which share a social perspective: social semiotics and multimodality; a design-theoretic approach to learning; a socio-cultural perspective; and a perspective of mimetic learning. Contributing authors consider the theoretical question of how to understand educational systems, learning and social communication as historically situated practices. The chapters in this book analyze key working practices including: (a) analyzing what learning, remembering and cognitive work is like in a practice involving different kinds of expertise; (b) problem-solving and engaging through collaboration; (c) learning and teaching in different formal, semi- and non-formal environments; (d) a design-theoretic approach to learning; (e) social semiotic perspectives on learning; (f) the mimetic and ritual dimension of learning; (g) how social learning can be organized to support students; (h) how learning has been conceptualized in psychology and neighbouring research areas. This book will be of great interest to students and researchers interested in learning and meaning-making, multimodal representations and communication, designs for learning, education and teaching, and social achievement in different formal and non-formal contexts. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: