Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMarshall, E. Anne (Hrsg.); Symonds, Jennifer (Hrsg.)
TitelYoung adult development at the school-to-work transition.
International pathways and processes.
QuelleNew York, NY: Oxford University Press (2021), XXXII, 495 S.Verfügbarkeit 
ReiheEmerging adulthood series
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-19-094151-2; 9780190941536; 9780190941543
SchlagwörterBildungserfolg; Bildungsziel; Persönlichkeitsmerkmal; Bildungsbiografie; Kultureinfluss; Soziale Beziehung; Kind-Eltern-Beziehung; Schule; Schulkultur; Übergang; Ausbildungsziel; Beruf; Berufschance; Internationaler Vergleich; Benachteiligung; Einflussfaktor; Hochschulabsolvent; Minderheit; Junger Erwachsener; Australien; Europa; Griechenland; Irland; Italien; Kanada; Niederlande; Ontario; Portugal; Spanien; Südafrika (Staat); USA
AbstractThe school-to-work transition is a critical part of the human life-span for young adults, their families, and society. The timing of the transition varies greatly and its co-occurrence with a number of other life transitions make it challenging to summarize or generalize. Individual differences and normative developmental factors, as well as external contextual factors such as global pandemics, changing economic circumstances, workplace demands, and cultural shifts, intersect to create a range of challenges and opportunities for those navigating this transition. Written by internationally renowned scholars in developmental psychology, applied psychology, counseling, and sociology, the chapters in this book highlight the trends, issues, and actions that researchers, academics, practitioners, and policy makers need to consider in order to effectively support young adults' transition to work pathways. This volume provides an explicitly international perspective on this area, broad coverage of psychological topics on the school-to-work transition, and an inclusive focus on sub-groups and minority groups, making it a must-read for those who support young adults as they move from school to work. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: