Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | García, Jorge Luis; Heckman, James J.; Ronda, Victor |
---|---|
Titel | The Lasting Effects of Early Childhood Education on Promoting the Skills and Social Mobility of Disadvantaged African Americans. Gefälligkeitsübersetzung: Die nachhaltigen Auswirkungen der frühkindlichen Bildung auf die Förderung der Fähigkeiten und der sozialen Mobilität benachteiligter Afroamerikaner. |
Quelle | Chicago (2021), 32 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | HCEO working paper series. 2021,37 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsniveau; Kognitive Kompetenz; Soziale Mobilität; Kind; Kriminalität; Soziale Mobilität; USA; Vorschule; Auswirkung; Bildungsniveau; Kognitive Kompetenz; Generationswechsel; Benachteiligtenförderung; Kind; Vorschule; Gesundheitszustand; Kriminalität; Beschäftigungseffekt; Auswirkung; Generationswechsel; Afroamerikaner; USA |
Abstract | "This paper demonstrates multiple beneficial impacts of a program promoting intergenerational mobility for disadvantaged African-American children and their children. The program improves outcomes of the first-generation treatment group across the life cycle, which translates into better family environments for the second generation leading to positive intergenerational gains. There are long-lasting beneficial program effects on cognition through age 54, contradicting claims of fadeout that have dominated popular discussions of early childhood programs. Children of the first-generation treatment group have higher levels of education and employment, lower levels of criminal activity, and better health than children of the first-generation control group." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2022/1 |