Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWalker, Keith D. (Hrsg.); Kutsyuruba, Benjamin (Hrsg.); Cherkowski, Sabre (Hrsg.)
TitelPositive leadership for flourishing schools.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing, Inc. (2021), xvi, 392 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-64802-385-9; 9781648023842
SchlagwörterBildungsreform; Schulentwicklung; Schulleitung; Lernumgebung; Programm; Kanada
AbstractContents: Foreword / Karen Seashore Louis -- Introduction : positive leadership as a catalyst for flourishing learning communities / Benjamin Kutsyuruba, Keith D. Walker, and Sabre Cherkowski -- Facilitating positive leadership practice through guitars that rocked the school / Merli Tamtik and Wayne Davies -- Placing wellbeing at the heart of education : embracing positive psychology at Appleby College / Tom Karcz and Theresa Blake -- A case study of a leadership' approach of transforming basic schools to flourishing schools in urban inner-city communities in Jamaica / Olivene Burke, Vanessa Ellis Colley, Darcia Roache, and Kaedi Burke -- The lift : developing a positive school climate and increasing student success in a high-poverty urban high school / Jenifer Hartman -- Accents of positive school leadership : applying community frameworks in educational spaces / Linsay DeMartino --Ã. Inhalt: Positive leadership : examining principals' support of Quebec students' academic perseverance and achievement / Jocelyne Chevrier -- School administrators' engagement in teacher induction : the impact on early career teachers' well-being and success / Benjamin Kutsyuruba, Keith D. Walker, and John Bosica -- Concept and practice of positive teacher leadership / Leke Ivo Jingwa and Keith D. Walker -- Building relationships as a basis for reconciliation : the Prairie Spirit journey / Roberta Campbell-Chudoba, Charmain Laroque, and Bob Bayles -- A flourishing First Nation community school : findings from a school review process / Daryl F.G. Morrison -- Engaging teachers in innovation : positive leadership from the bottom-up / Kevin Schuttinger -- Lessons from leaders : a decade of flourishing in Winnipeg School Division's teacher induction and mentorship program / Jennifer Watt, Francine Morin, Gail Ruta Fontaine, and Kathy Collis.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: