Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSundberg, Daniel (Hrsg.); Wahlström, Ninni (Hrsg.)
TitelTransnational curriculum standards and classroom practices.
The new meaning of teaching.
QuelleLondon; New York: Routledge, Taylor & Francis Group (2021), xi, 153 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-36683-4
SchlagwörterBildungsauftrag; Bildungsforschung; Empirische Untersuchung; Vergleichende Bildungsforschung; Curriculum; Grundschule; Lehrer; Partizipation; Bildungsstandards; Schulpolitik; Schweden; Schulpolitik; Bildungsforschung; Vergleichende Bildungsforschung; Unterrichtsforschung; Bildungsauftrag; Curriculumreform; Internationalisierung; Schulforschung; Schulforschung; Grundschule; Transnationale Kultur; Lehrer; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Internationale Erziehung; Curriculum; Curriculumreform; Unterrichtsforschung; Unterrichtsgestaltung; Inklusion; Gemeinde (Kommune); Internationalisierung; Partizipation; OECD-Staaten; Schweden
AbstractFocusing on the meaning of teaching, this book contributes to a deepened understanding of what it means to be a teacher in an institutional context ranked high on the policymakers' agenda. While the policy literature emphasises efficiency in teaching, educational research demonstrates an awareness of the importance of alternative perspectives on what makes for successful teaching. This book critically examines the conditions and dimensions of teaching as framed in current policy discourse and situates school education in relation to wider societal issues. Based on a four-year research project financed by the Swedish Research Council and drawing on international policy discourse, as well as international research, the chapters in this book contribute to the knowledge of relations and influences between international educational reform movements, national curriculum reforms, and implications for teaching and learning practices at the classroom level. Offering results and reflections from comprehensive comparative classroom studies, the book makes a distinctive contribution to our knowledge of the implications of policy for teachers and students. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: