Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Stack, Sam F. |
---|---|
Titel | Progressivism, John Dewey, and the University of Chicago Laboratory School. Buildung demecratic community. |
Quelle | Aus: Sorber, Nathan M. (Hrsg.): Change and continuity in American colleges and universities. Lessons from nineteenth and twentieth century innovations. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group (2021) S. 74-96 |
Reihe | Perspectives on the history of higher education. 33 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-0-367-35840-2; 978-0-367-54267-2 |
Schlagwörter | Reformpädagogik; Progressive Erziehung; Bildungsgeschichte; Hochschulgeschichte; Pragmatismus; Schulreform; Universität; Schulreform; Reformpädagogik; Schulversuch; Progressive Erziehung; Schulversuch; Schulgeschichte; Laborschule; Universität; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; Pragmatismus; Dewey, John; Chicago, Ill. |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2021/4 |