Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSjögren, Anna; Mattias, Mattias; Hall, Caroline; Holmlund, Helena; Lundin, Martin; Mühlrad, Hanna; Öckert, Björn
InstitutionInstitutet för Arbetsmarknads- och Utbildningspolitisk Utvärdering
TitelSwedish children and youth during the COVID-19 pandemic.
Gefälligkeitsübersetzung: Schwedische Kinder und Jugendliche während der COVID-19-Pandemie. Evidenz aus der Forschung über das kindliche Umfeld, die Schulbildung, die Ausbildungswahl und den Berufseinstieg.
QuelleBonn (2021), 133 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInstitute for Evaluation of Labour Market and Education Policy. Working paper. 2021,3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungschance; Soziale Situation; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Sozialisationsbedingung; Benachteiligtenförderung; Kind; Lehrer; Schüler; Schulbildung; Schulleistung; Gesundheitsgefährdung; Pandemie; Beschäftigungseffekt; Familieneinkommen; Fernunterricht; E-Learning; Fehlzeiten; Auswirkung; Krisenmanagement; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Schweden
Abstract"Based on previous research, available statistics and current information on the COVID-19 pandemic, this report analyses and discusses possible consequences of the ongoing pandemic for Swedish children and youth, in the short and longer term. The pandemic is discussed in five chapters focusing on (1)the impact on childhood environment and human capital development,(2)the consequences for children's development and school performance due to increased absenteeism among children, students and teachers in preschools and schools, (3) the effects of distance education, (4)the impact on the demand for education, and (5)consequences for labour market entry and long run labour market outcomes. It is too early to draw firm conclusions about the long-term consequences of the coronavirus pandemic, and yet our overall conclusion is that the pandemic has negative consequences for many children and young adults. Children and youth from disadvantaged environments, with a weak socio-economic background and an inadequate social safety net, are more likely to be severely affected. There are therefore reasons to safeguard and develop the institutions, such as prenatal and child healthcare, social services and school health programs that provide services for children and youth. Moreover, the education system has an important task in compensating for shortcomings in human capital development and lost opportunities caused by the pandemic." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: