Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByrnes, Heidi
TitelNavigating pedagogical translanguaging: Commentary on the special issue.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2020) 92, S. 1-12Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterLehrerrolle; Didaktik; Unterrichtsplanung; Mehrsprachigkeit; Kommentar
AbstractThe special issue provides an outstanding opportunity for observing the situated nature of translanguaging theorizing itself and its attendant practices in diverse multilingual settings around the world. It does so by focusing on the construct of pedagogical translanguaging, particularly what we can learn from tension points that teachers might experience as they engage in acquiring knowledge and gain awareness about translanguaging, undertake complex decision-making that honors the particulars of their educational settings, initiate translanguaging practices, and refine these through repeated cycles of reflection and action in line with deeply held professional values and beliefs. The author highlights larger lessons learned from the research presented in the collection's articles and the hopeful glimpses they offer for how we can arrive at and enact successful, because carefully situated, translingual practices. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: