Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enÁlvarez-Bueno, Celia; Hillman, Charles H.; Cavero-Redondo, Iván; Sánchez-López, Mairena; Pozuelo-Carrascosa, Diana P.; Martínez-Vizcaíno, Vicente
TitelAerobic fitness and academic achievement.
A systematic review and meta-analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Aerobe Fitness und schulischer Erfolg. Eine systematische Übersicht und Metaanalyse.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 38 (2020) 5, S. 582-589
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2020.1720496
SchlagwörterEmpirische Forschung; Metaanalyse; Kognition; Kognitive Leistung; Kind; Schulerfolg; Körpergewicht; Körpergröße; Physische Leistungsfähigkeit; Relation; Sozialer Status; Ausdauer; Fitness; Sportmedizin; Sportsoziologie; Literaturübersicht; Jugendlicher
AbstractThis study aims to quantify the association between aerobic fitness and academic achievement, and determine how different aerobic fitness tests and individual demographic characteristics may modify this association. It includes 41 cross-sectional and 7 longitudinal studies focusing on children and adolescents, from MEDLINE, EMBASE, Cochrane Central Register of Controlled Trials, Cochrane Database and Web of Science. Pooled effect sizes (ES) were estimated for the association between aerobic fitness and specific domains of academic achievement. Subgroup analyses and meta-regressions were based on aerobic fitness tests and demographic characteristics. The ES for the association between aerobic fitness with language/reading-skills, mathematics-related skills and composite scores, were 0.23 (95% CI: 0.12; 0.34); 0.27 (95% CI: 0.19; 0.36) and 0.28 (95% CI: 0.12; 0.45), respectively. Subgroup analyses by aerobic fitness test modified these associations; additionally, analyses by sex or age showed differences between boys and girls as well as between children and adolescents. Finally, meta-regressions revealed a slight effect of body mass index on these associations. Cardiorespiratory fitness is positively associated with academic achievement. Associations were dependent on demographic and aerobic fitness test characteristics, being stronger in boys than in girls, and in children than in adolescents. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: