Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWinkler, Iris; Fischer, Astrid; Krause, Ulrike-Marie; Specht, Birte
TitelTeacher education in the fields of German and mathematics: Facets of pedagogical content knowledge from an interdisciplinary perspective.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 3 (2020) 1, S. 68-85Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
DOI10.23770/rt1833
SchlagwörterQualitative Analyse; Deutschland; Lehrerbildung; Mathematik; Messung; Deutsch; Instrument; Qualitative Analyse; Komplexität; Reduktion; Interdisziplinarität; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lernumgebung; Reduktion; Deutsch; Mathematik; Messung; Instrument; Interdisziplinarität; Komplexität; Studie; Studie; Deutschland
AbstractThis paper presents the results of a qualitative study in which two newly developed pedagogical content knowledge (PCK) assessment tools in the fields of German and mathematics were used. In these instruments, preservice teachers (27 in German, 40 in mathematics) were presented with exemplary tasks for school students and with authentic student responses. Preservice teachers were asked to name the requirements of the tasks, to assess the quality of students' answers and to formulate feedback to the students (i.e. preservice teachers dealt with authentic problems that are pivotal in the field of teaching). The data collected in the study were analysed from an interdisciplinary perspective. Findings showed that preservice teachers of both subjects followed comparable strategies for complexity reduction and encountered transfer problems. Interdisciplinary conclusions can be drawn for the design of learning environments in teacher education. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: