Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHelm, Friederike; Arens, A. Katrin; Möller, Jens
TitelPerceived teacher unfairness and student motivation in math and German.
An application of the generalized internal/external frame of reference model.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2020) 81, Art. 101891Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2020.101891 10.25656/01:22041
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-220413
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Selbstkonzept; Wahrnehmung; Schuljahr 06; Sekundarstufe I; Lehrerverhalten; Schüler; Motivation; Deutschunterricht; Mathematikunterricht; Ungerechtigkeit; Fairness; Einflussfaktor; Modell; Deutschland
AbstractThe Generalized Internal/External Frame of Reference Model offers a framework according to which the perception of teacher characteristics might impact on students' motivation within and between subjects. In the present study, relations between perceived teacher unfairness and student motivation in math and German were examined. In a sample of N = 1685 German secondary school students, perceived teacher unfairness was found to be negatively related with student self-concept, interest, and importance of doing well on the task within the subjects of math and German, while being positively related with the three aspects of student motivation between subjects. Mediation analyses revealed partial mediation through academic self-concept within, and complete mediation between subjects. The results imply that students' motivation in one subject is not only related to perceived teacher characteristics in the corresponding subject, but also to the experiences that these students make with teachers in another subject. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: