Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaioglou, Vasiliki; Dania, Aspasia; Venetsanou, Fotini
TitelHow physically literate are children today? A baseline assessment of Greek children 8-12 years of age.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie körperlich erfahren sind Kinder heute? Eine Bestandsaufnahme bei griechischen Kindern zwischen 8-12 Jahren.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 38 (2020) 7, S. 741-750
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2020.1730024
SchlagwörterErfahrung; Erfahrung; Gesundheit; Gesundheitserziehung; Griechenland; Kind; Übergewicht; Fitness; Entwicklung; Gesundheitssport; Gesundheitsförderung; Kind; Adipositas; Gesundheit; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Übergewicht; Bewegungsaktivität; Fitness; Gesundheitssport; Kinder- und Jugendsport; Körperwahrnehmung; Entwicklung; Griechenland
AbstractDeveloping Physical Literacy (PL) in children is considered a promising concept for establishing active lifestyle habits; yet research evidence is scarce. This study aimed at comprehensively assessing PL in 8-12-year-old Greek children. For that purpose, the Canadian Assessment of Physical Literacy (CAPL-2) was administered to 715 children (M age = 10.2, SD = 1.3 years). Analyses of variance were applied on participants' total, domain and individual measures scores, examining potential gender and age differences; whereas, participants' classification and proportion across CAPL-2 interpretive categories were computed. Results revealed that there were no practically important differences (eta squared ( .14) between boys and girls or younger (grades 3 & 4) and older children (grades 5 & 6). Greek children presented insufficient levels of PL (their total score classified them into "progressing" PL level). CAPL-2 domains and individual measures scores showed that participants were highly motivated and felt confident to participate in physical activity (PA); however, they exhibited low PA as well as unsatisfactory physical competence, knowledge, and understanding to value and take responsibility for engagement in PA. Although further research is needed for a comprehensive picture of PL correlates, our findings highlight the need for providing Greek children with ample opportunities to enhance their PL.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: