Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPullen, Ben J.; Oliver, Jon L.; Lloyd, Rhodri S.; Knight, Camilla J.
TitelThe effects of strength and conditioning in physical education on athletic motor skill competencies and psychological attributes of secondary school children.
A pilot study.
Gefälligkeitsübersetzung: Auswirkungen von Kraft- und Konditionstraining im Sportunterricht auf sportmotorische Fertigkeiten und psychologische Merkmale von Schülern im Sekundarbereich. Eine Pilotstudie.
QuelleIn: Sports, 8 (2020) 10, Art. 138, 18 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports8100138
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungsfähigkeit; Leistungssteigerung; Motorische Leistungsfähigkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Selbstvertrauen; Konditionstraining; Leistungsfähigkeit; Motivation; Selbstvertrauen; Sport; Krafttraining; Persönlichkeitsentwicklung; Sportunterricht; Sportmotorik; Sportpädagogik; Intervention; Leistungssteigerung; Muskelkraft; Sekundarbereich; Motivation; Unterrichtsgestaltung; Muskelkraft; Konditionstraining; Krafttraining; Sport; Sportmotorik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Intervention
AbstractLeading global physical activity guidelines advocate that young children need to engage in activities that strengthen musculoskeletal tissues and improve movement skill competency. The purpose of this study was to examine the effects of delivering strength and conditioning as part of the physical education curriculum on athletic motor skill competencies (AMSC), physical performance, and psychosocial factors. Forty-six school children aged 11-14 were included in the study, and sub-divided firstly by sex and then into intervention and control groups. Intervention groups received nine lessons of strength and conditioning based activities over a six-week period, while the control groups continued with traditional physical education curricula. The resistance training skills battery (RTSB) and tuck jump assessment (TJA) assessed AMSC. Standing long jump distance assessed lower limb strength, and online surveys examined motivation, physical self-efficacy and self-esteem. Male and female intervention groups significantly improved RTSB (p ) 0.05) whereas no changes were observed in the control groups. No changes were observed in the intervention groups TJA and only trivial and small non-significant changes in standing long jump performance. Significant increases in motivation of the male intervention group occurred. Strength and conditioning integrated in physical education can improve AMSC in short-term interventions. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: