Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaaren-Mack, Birte von; Schäfer, Alina; Pels, Fabian; Kleinert, Jens
TitelStress in physical education teachers.
A systematic review of sources, consequences, and moderators of stress.
Gefälligkeitsübersetzung: Stress bei Sportlehrern. Eine systematische Übersicht über Stressoren, Folgen und Moderatoren.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 91 (2020) 2, S. 279-297
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2019.1662878
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bewältigung; Burnout-Syndrom; Psyche; Psychische Belastung; Psychische Gesundheit; Stressbewältigung; Lehrer; Stress; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Berufsbild; Literaturübersicht; Prävention; Überlastung
AbstractPurpose: The purpose of this systematic review was to identify sources of stress, consequences of chronic stress and moderators of stress in physical education teachers and to formulate implications for future research and teacher education. Methods: The initial search identified 2483 publications, including 47 that met the inclusion criteria. Results: The most important sources of stress in physical education teachers were the curriculum, inadequate facilities/equipment, the low status of PE and students' discipline problems. Regarding the consequences of chronic stress, the majority of studies assessed burnout and reported low to moderate levels of burnout in general. However, of the studies that reported percentages, 20-25% of physical education teachers indicated high levels of burnout. Conclusions: Regarding the relationship between sources of stress and consequences of chronic stress in physical education teachers, future studies should (a) take into account the whole stress process (b) use more adequate measures for stress and (c) address potential moderators of stress. In terms of practical implications, PE teachers should receive an adequate pre- and in-service training that aims at being aware of the main sources of stress in PE teachers and building up adequate coping strategies. In addition, PE teacher education should consider interventions to prevent health consequences of stress such as voice disorders. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: