Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLi, Hanwei
TitelInternationalisation of Higher Education and Integration of Students.
Lessons from the Perceptions of Chinese Students.
QuelleIn: Internationalisation of higher education, 8 (2020) 2, S. 43-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2199-5125
SchlagwörterChina; Finnland; Student; Studium; Ausland; Lehre; Auslandsbeziehungen; Internationalität; Lehre; Auslandsbeziehungen; Studium; Akademischer Austausch; Internationalität; Student; Ausland; China; Finnland
AbstractThis article discusses through the case of Chinese degree students how the internationalisation of higher education in Finland has affected international students' study experiences. It ¬first introduces Finnish higher education internationalisation policy development, especially its recent marketisation. Using qualitative data from semi-structured interviews with Chinese students studying in Finland, the article answers two questions: 1) What are the advantages of Finnish higher education? 2) What areas can be improved in Finnish higher education? The lessons learned from this research serve to encourage policy-makers and practitioners to take a broader view of their higher education internationalisation strategies. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Internationalisation of higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: