Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChwialkowska, Agnieszka
TitelMaximizing Cross-Cultural Learning From Exchange Study Abroad Programs.
Transformative Learning Theory.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 24 (2020) 5, S. 535-554Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315320906163
SchlagwörterAustauschprogramm; Lerntheorie; Studentenaustausch; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Lerntheorie; Studentenaustausch
AbstractWhile some institutions require their students to spend a semester abroad as a prerequisite to earning a business degree, academics challenge the view that travel abroad helps students become culturally competent. Many students admit that they failed to immerse themselves in a cross-cultural environment. Therefore, the purpose of this study is to identify the components of exchange study abroad programs (ESP) that facilitate student cross-cultural learning (CCL). Building on transformative learning theory (TLT), we propose and test a conceptual model of relationships between different components of exchange programs and student CCL. The data collected from more than 700 students participating in a semester and two-semester-long programs are analyzed through logistic regression. This research contributes to the literature on the effectiveness of ESP by identifying the key components that maximize positive outcomes for students. By building on TLT, it reveals the importance of getting out of one's comfort zone and providing students with support during the ESP. This study bears practical implications as it provides academic institutions and students with important insights that help maximize student CCL. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: