Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCronholm, Felix; Lindgren, Erik; Rosengren, Björn E.; Dencker, Magnus; Karlsson, Caroline; Karlsson, Magnus K.
TitelDaily school physical activity from before to after puberty improves bone mass and a musculoskeletal composite risk score for fracture.
Gefälligkeitsübersetzung: Tägliche körperliche Aktivität in der Schule von vor bis nach der Pubertät verbessert die Knochenmasse sowie einen muskuloskelettalen Frakturrisiko-Kennwert.
QuelleIn: Sports, 8 (2020) 4, [10 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports8040040
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Pubertät; Kind; Orthopädie; Pubertät; Schule; Sportmedizin; Prävention; Knochen; Muskulatur; Bewegungsverhalten; Muskelkraft; Kind; Schule; Knochen; Muskelkraft; Muskulatur; Orthopädie; Schriftart; Dichte (Phys); Bewegungsverhalten; Sportmedizin; Schriftart; Prävention
AbstractThis 7.5-year prospective controlled exercise intervention study assessed if daily school physical activity (PA), from before to after puberty, improved musculoskeletal traits. There were 63 boys and 34 girls in the intervention group (40 min PA/day), and 26 boys and 17 girls in the control group (60 min PA/week). We measured musculoskeletal traits at the start and end of the study. The overall musculoskeletal effect of PA was also estimated by a composite score (mean Z-score of the lumbar spine bone mineral content (BMC), bone area (BA), total body lean mass (TBLM), calcaneal ultrasound (speed of sound (SOS)), and muscle strength (knee flexion peak torque)). We used analyses of covariance (ANCOVA) for group comparisons. Compared to the gender-matched control group, intervention boys reached higher gains in BMC, BA, muscle strength, as well as in the composite score, and intervention girls higher gains in BMC, BA, SOS, as well as in the composite score (all p ( 0.05, respectively). Our small sample study indicates that a daily school-based PA intervention program from Tanner stage 1 to 5 in both sexes is associated with greater bone mineral accrual, greater gain in bone size, and a greater gain in a musculoskeletal composite score for fractures. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: