Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAsmus, Briana (Hrsg.); Gonzalez, Charles H. (Hrsg.)
TitelEngaging the critical in English education.
Approaches from the Commission on Social Justice in Teacher Education.
QuelleNew York; Bern; Berlin; Brussels; Vienna; Oxford: Peter Lang (2020), xiii, 168 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSocial justice across contexts in education. 12
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4331-6366-7; 978-1-4331-6366-1; 978-1-4331-6367-8
DOI10.3726/b17220
SchlagwörterEmpirische Forschung; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Einstellung (Psy); Kulturelle Identität; Armut; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Dialog; Englischunterricht; Gerechtigkeit; Kulturelle Identität; Lehrer; Soziale Ungleichheit; Lehramtsstudent; USA; Bildungspolitik; Überzeugung; Unterrichtsklima; Empirische Forschung; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Unterrichtsklima; Englischunterricht; Gerechtigkeit; Überzeugung; Armut; Dialog; Ethnische Minderheit; USA
AbstractThe chapters in this collection explore the implementation of social justice pedagogies with preservice teachers by members of the Commission on Social Justice in Teacher Education; a group of teacher educators from across the country whose primary goal is to prepare teachers to use socially just models to reach all groups of students and to create a more equitable educational system. In this collection, each member/author presents a critical model of social justice teaching by considering the ways in which gender, race, class, and other intersections function in the classroom. Individually, authors enact critical models by interrogating inequitable systems of oppression in their own professional and pedagogical environments. Collectively, the chapters ask what thoughtful, participatory social justice pedagogy looks like in multidimensional pedagogical spaces. At all levels, this collection explores the rewards and challenges of social justice pedagogy within and outside of preservice teacher preparation programs influenced by a constantly shifting political landscape. Ultimately, this collection seeks to discover how ideas of social justice are conceptualized and understood by English educators and K-12 teachers. As a possible approach to this question, the chapters in this collection support ELATE-SJ's paradigm for advocacy. This paradigm includes three areas of enaction: research, scholarship, and action. Within these areas, members of the commission (authors) seek to better understand how preservice ELA teachers see themselves and others, to develop flexible teaching models grounded in social justice pedagogy (SJP), and to delineate opportunities for transformation, growth, and change in and through our profession. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: