Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoxå, Torgny; Mårtensson, Katarina
TitelCritical aspects in educational development through a cultural approach.
QuelleAus: Merkt, Marianne (Hrsg.); Spiekermann, Annette (Hrsg.); Brinker, Tobina (Hrsg.); Werner, Astrid (Hrsg.); Stelzer, Birgit (Hrsg.): Hochschuldidaktik als professionelle Verbindung von Forschung, Politik und Praxis. Bielefeld: wbv Publikation (2020) S. 23-35
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7639-6594-6
DOI10.3278/6004665w004
SchlagwörterBerufsfeld; Hochschuldidaktik; Berufsfeld; Hochschuldidaktik; Tätigkeitsfeld
AbstractChange in microcultures follows when the what-, who-, or how-aspect changes. Change can start in one of the three aspects but eventually they may all change. Members are likely to engage in restoration of order when a disruption is noticed. Through a process of complex contagion, however, they can change. These processes are slow and they are characterised by repeated interaction between parties that trust each other. This is one way of conceiving cultural change in higher education organisations. For educational developers the above may present an entry point for a discussion on what the mechanism behind cultural change is. Especially the idea put forward by Vollmer, that the what-, the how-, and the who-aspect potentially reveal an opening, since various strategies can be deployed in different contexts targeting one or more of the three aspects. It is likely that even if the change may start in one of these aspects, sustainable change in culture will become visible through a change in all of them. It is also an aspiration built into this text, to inspire educational developers to deepen their understanding, through the use of research in related fields, of how development of organisational cultures can be reached through educational development interventions. The text thereby, potentially, contributes to what Sutherland has invited us to do: to think more broadly about the academic development project. (zhb/text adopted).
Erfasst vonZentrum für HochschulBildung - Technische Universität Dortmund
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: