Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEzumah, Bellarmine A.
TitelCritical Perspectives of Educational Technology in Africa.
Design, Implementation, and Evaluation. 1st ed. 2020.
QuelleCham: Springer International Publishing (2020), XVII, 193 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDigital Education and Learning
BeigabenIllustrationen 5; farbige Illustrationen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-53727-2; 978-3-030-53728-9; 978-3-030-53729-6; 978-3-030-53730-2
DOI10.1007/978-3-030-53728-9
SchlagwörterBildung; Erziehung; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Internationale Erziehung; Wirtschaftsentwicklung
AbstractThis book is a critical-cultural evaluation of educational technology adoption in Sub-Saharan Africa, including projects such as the OLPC (One Laptop Per Child). It presents efficient ways of improving education delivery among low-income communities through designing and implementing congruent educational technologies that incorporate social and cultural proclivities. Ezumah defines technology with regards to pedagogy, and seeks to debunk the assumption that educational technology consists only of digital and interactive options. Additionally, she argues for a narrative paradigm shift aimed at validating analog technologies as equally capable of providing necessary and desired educational objectives and outcomes for communities who cannot afford the digital alternatives. By comparing African educational systems in precolonial, colonial, and post-colonial times and incorporating the history of technology transfers from the Global North to South, the book highlights cultural imperialism, development theory, neocolonialism, and hegemonic tendencies. Contents: 1. Introduction and Background -- 2. An Overview of the African Education Systems -- 3. Critical and Cultural Perspectives of Educational Technology Transfers and Theoretical Frameworks -- 4. Challenges of Educational Technology Adoption in Africa -- 5. Teacher Training and Pedagogy in Africa -- 6. Case Studies of Educational Technologies Deployment and Initiatives -- 7. Ezumah Model or Effective Planning and Implementation of (digital) Educational Technology -- 8. Conclusion.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: