Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
"Changing Higher Education for a Changing World draws on the outcomes of the cutting-edge research programmes of the UK-based Centre for Global Higher Education, the world's largest social science research centre focused on higher education and its future. In countries with incomes at European levels, the majority of all families now have connections to higher education, and there is widespread popular interest in how it can be made better. Together, the contributors sharply illuminate key issues of public and policy interest across the world: Do research universities make society more equal or more unequal? Are students graduating with too much debt? Who do we want to be attending universities? Will learning technologies will abolish the need for bricks-and-mortar higher education institutions? What can countries do to improve their scientific performance? How can comparative teaching assessment and research assessment become much more effective? The book explores higher education in the major higher education regions including China, Europe, the UK and the USA."--. Contents: Preface -- Figures and Tables -- Introduction -- 1. Higher education in fast moving times: Larger, steeper, more global and more contested, Simon Marginson, Claire Callender and William Locke -- 2. Visions of higher education futures: The shape of things to come? William Locke -- Part I: Global Factors in Higher Education -- 3. The world research system: Expansion, diversification, network and hierarchy, Simon Marginson -- 4. International students in UK: Global mobility versus national migration politics, Simon Marginson -- 5. Feeling the Brexit shock: European connectedness and the existential crisis in UK higher education, Simon Marginson, Vassiliki Papatsiba, Xin Xu Part II: Financing and Widening Participation -- 6. Global higher education financing: The income contingent loans revolution, Bruce Chapman, Lorraine Dearden and Dung Doan -- 7. Student loan debt: Longer term implications for graduates in the United States and England, Claire Callender, KC Deane, Ariane de Gayardon and Stephen L. DesJardins -- 8. Widening participation in the UK: The possibilities and the limits, Vikki Boliver, Stephen Gorard and Nadia Siddiqu Part III: Teaching and Learning -- 9. Teaching excellence: Principles for developing effective system-wide approaches, Paul Ashwin -- 10. Assessment for social justice: Achievement, uncertainty and recognition, Jan McArthur -- 11. MOOCs and professional development: The global potential of online collaboration, Diana Laurillard and Eileen Kennedy Part IV: Graduates and Work -- 12. Graduate employment and under-employment: Trends and prospects in high participation systems of higher education, Francis Green and Golo Henseke Part V: Institutions and Markets -- 13. Commodifying higher education: The proliferation of devices for making markets, Janja Komeljenovic -- 14. The new private sector in England: Can subsidised colleges break into the mainstream? Stephen A. Hunt and Vikki Boliver Part VI: Public and Social Benefit -- 15. Undergraduate education in South Africa: To what extent does it support personal and public good? Paul Ashwin and Jennifer M. Case -- 16. Higher education in China: Rethinking it as a common good, Lin Tian and Nian C. Liu -- 17. Public and common goods: Key concepts in mapping the contributions of higher education, Simon Marginson.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.