Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCranmer, Sue
TitelDisabled children and digital technologies.
Learning in the context of inclusive education. First edition.
QuelleLondon: Bloomsbury Academic (2020), 192 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-350-00205-0; 9781350002081
SchlagwörterDigitale Medien; Integrative Schule; Schüler; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Unterrichtsmedien; Unterrichtstechnologie; Behinderung; Ausstattung
Abstract"This book investigates disabled children's learning with digital technologies such as mobile devices and the internet. Sue Cranmer explores the ways in which digital technologies can support or act as barriers to disabled children's learning and inclusion in mainstream schools, drawing on international persepctives and the results of a recent study of 13-17 year old disabled students and their teachers in mainstream schools"--. Contents: Introduction -- Understanding disabled children and digital technologies -- Social inclusion, inclusive education and digital inclusion -- The potential of digital technologies for learning and introducing the Illustrative Project -- Children's uses and experiences of digital technologies for learning -- Digital skills and competences including online safety and risk -- Teacher perspectives -- Conclusions and implications.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: