Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeong, Pamela
TitelRating Professors Online.
How Culture, Technology, and Consumer Expectations Shape Modern Student Evaluations. 1st ed. 2020.
QuelleCham: Springer International Publishing (2020), XVI, 192 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMarketing and Communication in Higher Education
Beigabenfarbige Illustrationen 2
ZusatzinformationKlappentext
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-35935-5; 978-3-030-35936-2; 978-3-030-35937-9; 978-3-030-35938-6
DOI10.1007/978-3-030-35936-2
SchlagwörterEvaluation; Bildungssoziologie; Anonymität; Bewertung; Diskriminierung; Hochschullehrer; Student; Evaluation; Hochschulunterricht; Unterrichtsprozess; Anonymität; Unterrichtsprozess; Soziale Software; Diskriminierung; Konsument; Hochschullehrer; Hochschulunterricht; Soziale Software; Bewertung; Student
AbstractThis book explores the emerging trends and patterns in online student evaluations of teaching and how online reviews have transformed the teacher-student relationship as developments in technology have altered consumer behaviors. While consumers at large rely more and more on web-based platforms to purchase commercial products and services, they also make highly personal decisions regarding the choice of service providers in health care, higher education, and other industries. The chapters assess the challenges that web-based platforms such as RateMyProfessors.com pose for service providers in higher education and other industries, and the role of these online consumer review sites in driving consumer expectations. In framing her argument, the author considers the validity of online rating systems and the credibility and trustworthiness of online consumer reviewers. She also evaluates cultural trends that play a role in perpetuating systems of inequality such as racism, sexism, and ageism in online consumer reviews. Contents: 1. Introduction -- 2. Technology, Social Media, and Consumer Expectations -- 3. Body Politics in Cyberspace: When the Physical Body of the Subject Under Review Matters in Online Evaluations -- 4. Manifestations of Sex and Gender on Web-Based Platforms -- 5. Discrimination Based on Nationality, Race, and Ethnicity on Web-Based Platforms -- 6. Student Evaluations Gone Wild: Rants and the Mixed Bag of Nuts -- 7. Manifestations of "the Ideal" in Cyberspace -- 8. Culture, Anonymity, and Consumer Expectations: The Challenges of Modern Rating Systems in the Age of Social Media.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: