Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoolcott, Geoff
TitelReconceptualising information processing for education.
QuelleSingapore: Springer Singapore (2020), 168 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-15-7050-6; 978-981-15-7051-3; 978-981-15-7052-0; 978-981-15-7053-7
DOI10.1007/978-981-15-7051-3
SchlagwörterArbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeit; Gedächtnis; Kognitionspsychologie; Biologie; Gedächtnis; Interaktion; Aufmerksamkeit; Lerntheorie; Informationsverarbeitung; Konzeption; Systemforschung; Arbeitsgedächtnis; Interaktion; Lernprozess; Lerntheorie; Biologie; Neurowissenschaften; Forschungsstand; Neurowissenschaften; Konzeption; Systemforschung; Informationsverarbeitung
AbstractThis book presents a novel conceptualisation of universal information processing systems based on studies of environmental interaction in both biological and non-biological systems. This conceptualisation is used to demonstrate how a single overarching framework can be applied to the investigation of human learning and memory by considering matter and energy pathways and their connections. In taking a stance based on everyday interactions, as well as on scientific practices, the conceptualisation is used to consider educational theories and practices, exemplified by the widely cited cognitive load theory. In linking these theories and practices more closely to scientific thinking, the book embraces an holistic approach to informational interactions, not limited to conceptualisations of pattern, signal or meaning. The book offers educational researchers and educators an opportunity to re-think their approach to instruction - to take all facets of student learning environments into account in increasing human knowledge, skills and experiences across society. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: