Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation in the Western Balkans.
Findings from PISA.
QuelleParis: OECD Publishing (2020), 87 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePISA
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-38524-5; 978-92-64-43407-3
DOI10.1787/764847ff-en
SchlagwörterBildungsgang; Informations- und Kommunikationstechnologie; Albanien; Berufsschule; Infrastruktur; Kosovo; Lehrer; Lehrerfortbildung; Montenegro; Schüler; Schule; Serbien; Bosnien-Herzegowina; Bildungsgang; Internationaler Vergleich; Allgemein bildende Schule; Ausstattung; Leistungsmessung; Schule; Schulsystem; Allgemein bildende Schule; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schüler; Schülerleistung; Berufsschule; Internationaler Vergleich; Ausstattung; Infrastruktur; Leistungsmessung; PISA (Programme for International Student Assessment); Albanien; Balkan-Staaten; Bosnien-Herzegowina; Kosovo; Montenegro; Nordmazedonien; Serbien
AbstractThe Western Balkans region has clear aspirations to improve its economic competitiveness and integrate further into Europe. A highly skilled population is critical to achieving these goals, which makes creating and maintaining high quality and equitable education systems a vital part of regional development efforts. Results from the Programme for International Student Assessment (PISA) show that learning outcomes in the region have improved over time, but that the improvement has not been equitable. Some students are performing similarly to students from countries in the European Union, while others are lagging further behind. This report, developed in co-operation with the European Commission and UNICEF, analyses PISA data in detail to identify the strengths, challenges and unique features of education systems in the Western Balkans. Drawing upon a rich knowledge base of education policy and practice in the region, it makes recommendations about how systems in the region can improve learning for all students. This report will be of interest to regional policy-makers as well as individuals who wish to learn more about education in the Western Balkans. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: