Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKrawiec, Marek (Hrsg.); Kic-Drgas, Joanna (Hrsg.)
TitelForeign language learning and teaching in theory, practice and research.
QuelleHamburg: Verlag Dr. Kovac (2020), 220 S.Verfügbarkeit 
ReiheSchriftenreihe Lingua. 57
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Titelbild
Ausführliche Beschreibung
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-339-11978-3; 978-3-339-11978-0
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Curriculum; Deutschunterricht; Englischunterricht; Erwachsenenbildung; Fachsprache; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Homosexualität; Lehrer; Motivation; Polen; Schulbuch; Türkei; Lehrerkollegium; Lernmotivation; Osteuropa; Fachdidaktik; Überzeugung; E-Learning; Lehrer; Lehrerkollegium; Lernmotivation; Motivation; Offenes Lernen; Curriculum; Schulbuch; Fachdidaktik; Inklusion; Deutsch als Fremdsprache; Deutschunterricht; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Überzeugung; Homosexualität; Berufliche Kompetenz; Berufliche Stellung; E-Learning; Erwachsenenbildung; Fachsprache; Osteuropa; Polen; Türkei
AbstractThis volume is a collection of articles written by scholars representing different academic centres in the world. It discusses various aspects from the field of foreign language education and provides theoretical and empirical evidence on selected notions of teaching and learning foreign languages, including language for specific purposes. The contributors to this volume and the aspects which they concentrate on in their texts are as follows: (1) Kutay Uzun, Ömer Gökhan Ulum - vulnerable groups and their beliefs about foreign language learning; (2) Astrid Ebenberger, Martina Rabl - inclusive teaching and the development of an inclusive school system; (3) Marek Krawiec, Gabriel Sánchez-Sánchez, Francisco Javier Ibáñez-López - FL teachers and their privileged position in the implementation of a cross-curricular approach to education; (4) Jeffrey Trambley - development of global news awareness, learner autonomy and language skills through computer-mediated communication technology; (5) Robert Pritchard - integration of second language writing tasks with a history course; (6) Kutay Uzun - application of evaluative 'that' in literary analysis essays written by pre-serivce EFL teachers; (7) Ferit Kiliçkaya - the effect of using one's mother tongue and a foreign language in a reading comprehension test in a language class; (8) Karmelka Baric, Silvia Serena - competence-oriented framework curricula and the question of whether there is an impact - and if so, what kind of impact - on textbook production and cross-faculty teaching of German in tertiary education; (9) Malgorzata Niemiec-Knas - competency-based authentic tasks in LSP teaching; (10) Maria Walasek - adults' needs and motivation to learn a foreign language. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: