Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrubliauskaite, Ilona
TitelWork Process-based Competence Development in the Software Industry.
QuelleNeubiberg: Universitätsbibliothek der Universität der Bundeswehr München (2020), 231 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität der Bundeswehr München, 2020.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:bvb:706-6999
SchlagwörterArbeitsplatz; Berufliche Fortbildung; Dissertation; Lernen; Unternehmen; Führungskraft; Hochschulschrift; Arbeitsprozess; Lebenslanges Lernen; Softwareindustrie; Fachwissen; Informelles Lernen; Fachwissen; Informelles Lernen; Lernen; Softwareindustrie; Unternehmen; Berufliche Fortbildung; Arbeitsplatz; Betriebliche Weiterbildung; Dissertation; Lebenslanges Lernen; Arbeitsprozess; Hochschulschrift; Kompetenzentwicklung; Führungskraft
AbstractLearning is an important part of work. This is especially true for knowledge work. The core activity of knowledge work is problem-solving under utilization of domain expertise. Domain expertise is likely to outdate quickly, unless learning is applied. The professional has a variety of options for organizing the learning process. Beyond organizational training offerings, the professional can learn on his or her own. The thesis has the goal of answering the following guiding question: How do professionals in organizations learn in the work process? This leads to three subgoals: 1) Theoretical research related to professional learning and organizational support, 2) Conducting empirical research with a focus on learning needs and learning in the work process, 3) Transfer of the results into the organizational domain. The research has been performed with the following constraints. Focus is the learning process at work. The investigation only considers experienced professionals in the software industry. Experience means that someone has more than five years of on-the-job expertise and has been promoted to a senior-level position. The workers considered include topic experts as well as managers. To investigate the work, a qualitative study is conducted in a software company. The study includes 50 participants. The study has a mixed-method design, integrating different data collection strategies, and combining qualitative and quantitative inductive methods in the data analysis. The study was performed over a period of one year and collected 800 hours of participant observation data in six countries. The results show, that learning is an inseparable part of the work process. A number of similarities and differences are identified, based on the job type and work location for the investigated professionals. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: