Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKarlsen, Kristine Høeg (Hrsg.); Häggström, Margaretha (Hrsg.)
TitelTeaching through stories. Renewing the Scottish storyline approach in teacher education.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2020), 444 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-3986-3; 978-3-8309-8986-8
DOI10.31244/9783830989868
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-213526
SchlagwörterAktionsforschung; Methode; Kreativität; Aktionsforschung; Deutschland; Fremdsprachenunterricht; Kreativität; Lehrer; Lehrerbildung; Lernen; Manipulation; Mathematikunterricht; Methode; Mimesis; Motivation; Norwegen; Schottland; Didaktik; Schulpädagogik; Schweden; Unterrichtsmethode; USA; Referendar; Grundschulpädagogik; Kooperatives Lernen; Schulpädagogik; Schuljahr 02; Grundschulpädagogik; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Referendar; Ganzheitliches Lernen; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Prozess; Lernen; Lernprozess; Motivation; Didaktik; Lehrmethode; STORYLINE; Unterrichtsmethode; Fremdsprachenunterricht; Mimesis; Ästhetische Bildung; Ästhetische Erfahrung; Mathematikunterricht; Nachhaltige Entwicklung; Aufgabenstellung; Manipulation; Deutschland; Norwegen; Schottland; Schweden; USA
AbstractThis book aims to meet the demands on teaching and learning in the twenty-first century, and in specific, how teacher education may transform pedagogical approaches and didactic methods to support future teachers in enhancing needful skills. In particular, it focuses on the pedagogical approach of Storyline, and how a Storyline can be applied in teacher education. It argues that teacher education benefits from the potency of various disciplines while applying an interdisciplinary methodology. Storyline is a problem-based, cross-curricular approach, based on learning through an evolving narrative, created in collaboration between teacher and students. It includes a variety of didactic tools, and inclusiveness towards different learners. Using Storyline in teacher education arranges for teacher educators to integrate alternative structures, that enable interdisciplinary cooperation and topic-based teaching. The authors have incorporated Storyline in many different ways, which contextualizes throughout the book. The book provides an overview of Storyline and introduces improved and new theoretical perspectives on this approach, including many practical examples. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: